Moppie-Maatje Muzz laat gezinshuiskinderen wennen aan een nieuw thuis

DeMoppies.com is een kleine onderneming waar Moppie-Kussens met Karakter ontwikkeld worden. Kussens met elk een eigen karakter en bijbehorend verhaal. Deze kussens  worden ondersteund door een pedagogisch plan. Dit zijn verhalen, praktische handvatten en tips waarmee kinderen op een vertrouwde manier met emoties leren omgaan tijdens een ingrijpende situatie. De kussens met ondersteunende materialen worden gebruikt in hospices, gezinshuizen en bij basisscholen.

Na de lancering van de eerste vier Moppie-Kussens is in samenwerking met gezinshuis Knuzz een concept ontwikkeld speciaal voor gezinshuiskinderen. Veel belangstellenden zijn enthousiast, maar er wordt niet tot aankoop over gegaan. Het project Multiply bood de kans om samen met drie studenten Bedrijfskunde op onderzoek te gaan naar de redenen en oplossingen voor dit vraagstuk.

Miranda Smit-van Keulen van de Moppies zegt, 'de samenwerking met de studenten heb ik als zeer positief ervaren. Ze waren enthousiast over het onderwerp, konden zich goed inleven in de materie, stonden open voor input en hadden voldoende kennis en kunde om dit onderzoek uit te voeren. Bovendien werden ze achter de schermen goed begeleid door docenten'.

Deze samenwerking heeft opgeleverd dat de informatievoorziening over Moppie-Maatje Muzz verbeterd moest worden en de studenten hebben daarvoor een concreet voorstel gedaan. Bovendien bleek dat veel praktische handvatten gesponsord worden bij gezinshuizen. Ik ga nu onderzoeken of dit ook voor mijn producten mogelijk is. Tot slot is ook een nieuw verdienmodel bedacht op basis van boekjes die over ‘de Moppies’ uitgebracht gaan worden.

Alles bij elkaar was dit een leerzame, inspirerende en functionele samenwerking wat mij betreft.